ahla-resha
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
ahla-resha

احلا روشنة من احلا منتدى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هاي القصيدة بهديها الى الشعوب العربية اجمع وعنوانها (اية الي ممكن يحصل في العالم العربي)

كاتب الموضوعرسالة
سفير أطفال فلسطين

سفير أطفال فلسطين

هاي القصيدة بهديها الى الشعوب العربية اجمع وعنوانها (اية الي ممكن يحصل في العالم العربي) Empty
مُساهمةموضوع: هاي القصيدة بهديها الى الشعوب العربية اجمع وعنوانها (اية الي ممكن يحصل في العالم العربي)   هاي القصيدة بهديها الى الشعوب العربية اجمع وعنوانها (اية الي ممكن يحصل في العالم العربي) I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 24, 2008 10:50 am

في العالم العربي تقول للبنت حبيتك تبقى البنت بتحبك وبتموت فيك تنولك في الالم
في العالم العربي مبارة بألها الف عام لعيبى تجري يمين شمال واتصور طول الوقت الكورة بأدين الحكم
في العالم العربي تشتم في طعم المية والطعمية والاهوى ورودها وثمراتك واولدها وحر وزحمة الاوتوبيس والي بيعملوا ابليس وفي التلي ولو سألوك تقول الحمد الله ربنا يزدها نعم
في العالم العربي كما دمعة في عيون الكريم المحنة تطردها يرجعها الفرح في العالم العربي تلميذ في حوش المدرسة من غير فطار وعينوا على الشارع وبحي العلم في العالم العربي بتبص في الساعة وخايف نشرت الاخبار تفوت على شان تشوف على الشاشة نام في العالم العربي تموت
اهل البكى في الفرح والضحك في الاحزان يوم القيامة هممنا تتقل الميزان شايف املنا جنينة دربها نيران نجري اليها ويسقط في الطريق شهداء وكل ما نقول تعبنى نقول شوية كمان
طالع على جلجلة في عكا الرومان اهل اليهود سليمولي هم وقالو خان تعب فريد النسب من قلة الخلان وفوق كتابوا الخشب من شغلتوا تعبان طالع على الجلجلة وادبة متسلبلة بشك والاسئلة بنادي لية شفتني يا مكون الاكوان والحرب في اضلوعه لما ارتفع الصليب ما شفت انا ادموعه ولما نزل للبشر من تحت دمعوا وبان من يمها واحنا بنمشي كلنا في سلطان
انا الصليب خشبا فرد دراعنها انا الصليب خشبا فرد ضراعنها ما اصعب الشجرة الي بيعملوا منها ما حدش سأل اية شعوري وهوا شايلني ايدوا علية دفى وديني على دنها هوا اتلني بجمالو خلصلي صبري بصبروا يا جدع علي يجرالوا وقع على الجلجلة نخبين حطوا علية العساكر واليهود شهدين الكف على الكف والرجلين على الرجلين يميني بيمينوا وشمالي على شمالوا وهو صليبي واحنا على بعض مصلوبين
متجمعين كلهم في السجد الاقصى الانبية زي نقش الاية من ربة والفك اغسطس في زوات الشمس يتوضى واصل نبينى محمد سيد الكونين يامهم الخاتم كحيل العين الاحمد العربي الي في طه والياسين خلى من حلف الشيطان قصة مستنينك يا كبير القوم تجلي الغمامة وترفع راية المهموم يلي جليت الدار من اغنية وكفار يوم اخرجوج من الدار بعسكر بشر ونجوم مية صفان الزمن تجلي اديك بيها والعلى تجلي بيها وانت كافيها تمشي على الصحرى تطرح كروم وكروم الحق عليها يا ابو القاسم غزاها الروم مطرح ما كنت امام الرسل في السجد في شعب كامل جماعة اهناك بيستشهد جيش الكببرة من التابوت بيتهدد واللهي يا جندي يا مستخبي وانت بتسدد مات الولد بطخ مين يا جبان

انا هاي القصيدة الفتها بل اللهجة المصرية عشان تفهمها الشعوب العربية والشعب المصري خص نص شكرا وياريت تعجبكم تألف سفير أطفال فلسطين

هاي القصيدة بهديها الى الشعوب العربية اجمع وعنوانها (اية الي ممكن يحصل في العالم العربي)
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-